Retorik för företag

Vi har aldrig någonsin tidigare kommunicerat så mycket som vi gör idag och det beror framförallt på att de flesta yrken idag är kommunikationsyrken. Att upplevas trovärdig i det du skriver eller pratar om är själva grunden för att nå fram, få människor att lyssna och agera. Det är uteslutande det viktigaste värdet att lägga fokus på för att skapa starka relationer både mot kund, medarbetare och andra personer. Att arbeta i ett företag kräver lyhördhet och samarbetsförmåga. Att ha en fungerande kommunikation både internt och externt är en förutsättning för att skapa tillit och uppnå mål och visioner. Läs mer om era utbildningar nedan. Föreläsningar hittar du här.

Utbildningar

”Säg vad du menar och mena vad du säger” – Presentationsteknik.

Att hålla presentationer är ett naturligt inslag på de flesta av företagets avdelningar. Utbildningen ger dig de verktyg du behöver för att hålla presentationer både mot kund, medarbetare och andra personer. Det finns flera retoriska områden att ta hänsyn till för att din presentation ska bli så tydlig och genomslagskraftig som möjligt. Du lär dig att skapa och hålla presentationer som gör att dina lyssnare känner förtroende för din person, intresse för det du säger och en vilja att agera efter uppsatta mål och visioner.

Läs mer om utbildningen här

 

”Konsten att skapa förtroendekapital” – Bemötandets retorik

En bra affär börjar med att ni skapat en god relation, sedan kommer lönsamheten. Det sägs att vi ofta tar beslut med magkänslan. Jag tror att vi skapar relationer med magkänslan också. Vi får en känsla för personen vi möter. Att ha retoriska kunskaper om bemötande handlar lika mycket om självkännedom som om att medvetet veta hur du skapar en bra känsla hos den du möter, pratar med i telefon eller kommunicerar med i skrift. En intressant, användbar och lärorik utbildning där retorikens tvärvetenskapliga karaktär möter beteendevetenskapen med syfte att göra er till slipade proffs i bemötandets retorik.

Läs mer om utbildningen här

 

”Så kan du påverka vem du vill” – Affärskommunikation

Att arbeta i ett företag handlar i stor grad om att övertyga andra människor. Kan ni på ett bra sätt argumentera för en viss fråga, både inom kollegiet och ut mot kund har företaget och era produkter/ tjänster större chans att få genomslagskraft. Argumentation är en stor gren inom retorikämnet vilket också betyder att forskning och tillämpning av teknikerna är ständigt aktuellt. Jag har valt ut verktyg och metoder, speciellt anpassade för företagsvärlden. Med den här utbildningen får ni med er allt ni behöver för att driva väl underbyggda argumentationer och arbeta med påverkansarbete i stort och smått.

Läs mer om utbildningen här

”Skapa en bra möteskultur” – Mötesretorik

Att ha möten på företaget är ett bra sätt att kunna diskutera det som varit, ta beslut och planera det som komma skall. Det finns flera områden att ta hänsyn till för att mötet ska bli så effektivt som möjligt, samtidigt som alla blir delaktiga och bidrar. En dialog är förutsättningen för att kunna mötas i en retorisk fråga. Se till att era möten leder till utveckling och förbättringar och att ni får gjort det ni ska med tiden som är avsatt.

Läs mer om utbildningen


 

Jag vill veta mer om era behov och önskemål!

Fyll i namn och telefonnummer, så hör jag av mig!