Konsten att skapa förtroendekapital – En föreläsning om retoriskt bemötande

Att ha retoriska kunskaper om bemötande handlar lika mycket om självkännedom som om att medvetet veta hur du skapar en bra känsla hos den du möter, pratar med i telefon eller kommunicerar med i skrift.

Med nöjda eller missnöjda kunder kommer förväntningar. Ju bättre du är, desto högre krav ställer kunden, presterar du inte efter kundens förväntningar ställs krav på förbättring. Oavsett vilket läge du hamnar i så handlar det om att skapa tillit och trovärdighet med tydliga budskap och en samstämmig röst. Inte minst när det gäller bemötande och service. Med retoriska perspektiv har du goda möjligheter att lyckas både i mötet med kunder, medarbetare och andra personer!

Ni får verktyg för hur ni lyssnar medvetet, läser mellan raderna och förstår det som inte sägs högt. Konkreta verktyg och genvägar till att bemöta olika typer av människor och känslotillstånd på ett professionellt sätt. Ni lär er att förstå varför missförstånd sker och hur ni ska undvika det. Verktyg för vad som karakteriserar personligt och professionellt bemötande och vad effektiv kommunikation består av.

Med retoriska grundkunskaper och metoder följer ni er röda tråd inom verksamheten och förmedlar tydlighet och klara budskap utåt och inom gruppen. Målet med föreläsningen är stärkta och motiverade deltagare som inspirerats till en fortsatt god kommunikativ utveckling sett till både kunder, medarbetare och andra personer.

Information om föreläsningen

Föreläsningen är 1 h 30 min. Inga förkunskaper krävs.

Praktisk information

 


 

Jag vill veta mer om era behov och önskemål!

Fyll i namn och telefonnummer, så hör jag av mig!