Utbildningen varvar teori med praktiska övningar. Inga förkunskaper krävs.
Utbildningen passar som halv- eller heldagsutbildning.
En intressant, användbar och lärorik utbildning där retorikens tvärvetenskapliga karaktär möter beteendevetenskapen med syfte att göra er till slipade proffs i bemötandets retorik - konsten att förstå och göra sig förstådd.
Med retoriska grundkunskaper och metoder följer ni er röda tråd inom företaget och förmedlar tydlighet och klara budskap ut mot kund. Ni får kunskap och verktyg om bemötande, från personalgruppens olika drivkrafter till ett medvetet kroppsspråk. Ni får verktyg för hur ni lyssnar medvetet, läser mellan raderna och förstår det som inte sägs högt. Utbildningen ger er konkreta verktyg och genvägar till att bemöta olika typer av människor och känslotillstånd på ett professionellt sätt. Ni lär er att förstå varför missförstånd sker och hur ni ska undvika det. Verktyg för vad som karakteriserar personligt och professionellt bemötande och vad effektiv kommunikation består av. Ni kommer att få analysera ert sätt att lyssna på och därmed få en förståelse och nå självinsiktl. Analysen använder vi som en av utgångspunkterna under utbildningen.
Du är själv med och bidrar till vilken kommunikation som blir gällande där du är, internt och externt. Med retoriska perspektiv har du goda möjligheter att lyckas både i mötet med medarbetare, kunder och andra personer!